Potencial Ciclável
Ideias e Referências
Métodos 📚
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Copenhagenize Index
Copenhagenize, 2011. -
Build it. But Where? The use of Geographic Information Systems in Identifying
locations for new cycling infrastructure.
Larsen et al., 2013. -
Prioritizing bicycle paths in Belo Horizonte City, Brazil: Analysis based on user
preferences and willingness consideringindividual heterogeneity
Zhang et al., 2014. -
Steer Cycling Potential Index
Steer (organização de consultoria), 2015. -
Analysis of Cycling Potential
Transport For London, 2016. -
Propensity to Cycle Tool (PCT)
Lovelace et al, 2017. -
Cycling Potential Tool (CPT)
Cycling Scotland, 2017. -
Revealing the Cycling Potential of Starter Cycling Cities
Cecília Silva et al, University of Porto, 2018. -
Increasing Cycling in Canada
University of Toronto, 2019. -
A data science framework for planning the growth of bicycle infrastructures
Luis Olmo et al, University of California, 2020. -
A nodal approach for estimating potential cycling demand
Gerhard Hitge et al, University of Petroria, 2021. -
Cycling Potential Index
The World Bank, 2021.
Relação dos métodos e dados 📊
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Método Proposto 1 | |
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filtro 1️⃣ / pesos ♾️ | ♾️ | ♾️ | ♾️ | ♾️ | 1️⃣ | ♾️ | ♾️ | ♾️ | ♾️ | 1️⃣ | 1️⃣ | ♾️ | |
idade | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ||||||||
renda | ✅ | ✅ | ✅ | ||||||||||
gênero | ✅ | ✅ | ✅ | ||||||||||
posse de carro | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ||||||||
nível educacional | ✅ | ✅ | ✅ | ||||||||||
tipo de moradia | ✅ | ✅ | |||||||||||
pessoas na família | ✅ | ✅ | |||||||||||
viagens realizadas | ✅ | ||||||||||||
estilo de vida | ✅ | ✅ | |||||||||||
distância/tempo | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ||
carga | ✅ | ||||||||||||
modal atual | ✅ | ✅ | |||||||||||
vel. média | ✅ | ✅ | ✅ | ||||||||||
inclinação | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | |||||||
barreiras físicas | ✅ | ||||||||||||
proporção de ciclistas | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ||||||||
infraestrutura cicloviária | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ||||||
opinião de ciclistas | ✅ | ✅ | |||||||||||
quantidade de acidentes | ✅ | ✅ | ✅ | ||||||||||
densidado pop. | ✅ | ✅ | |||||||||||
diversidade ocupac. | ✅ | ||||||||||||
transporte público | ✅ | ||||||||||||
pontos de interesse | ✅ | ✅ |